2010. december 27., hétfő

Tarhonyás husi

Legkisebbem hosszas unszolására és most, hogy a szünetben megint minden nap főzök, végre elkészült a hőn áhított tarhonyás husi. Elmondása szerint ezt nagyon szereti-nem tudom, mert itthon inkább a rizses változat készült időnként-és oviban mindig meg is eszi és ha van még repetázik is. Neki rugaszkodtam.

1kg szép sertés combot megfőztem pörköltnek, nem túl szaftosra. Majd 25 dkg (ha tényleg 5 főre készíti bárki és tényleg szereti a család, 50 dkg alatt neki se fogjon a tarhonyának!)tarhonyát kevés olajon megpirítottam, sóztam, mikor már elég jó sötét színe volt, akkor tűzről félre húzva nagyon kevés őrölt pirospaprikát dobtam rá és rögtön felöntöttem kb. 3 dl vízzel. Majd beletettem egy nem túl nagy fej vöröshagymát, felforraltam és fedő alatt puhára főztem. Kellett még vizet öntenem utána hozzá, mert kevésnek bizonyult az a 3 dl körüli, hogy puhára főjön. Mikor már csak éppen volt alatta víz és már majd nem kész volt, levettem a tűzhelyről és fedő alatt a gőzben hagytam puhulni.

A legkisebbem tényleg szereti a tarhonyás husit, de leginkább a pirított tarhonyát, majd bezsebelhettem önfeledt és elégedett dicséretét: "Anya, ez olyan finom volt, mint az ovis!" :))) Hiába no, fejlődő képes vagyok! :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails