2011. február 6., vasárnap

Az utak királya...

.....mondják ezt a kamionokra és sofőrjeikre. Ez a torta egy kamionos családfőnek készült a 40. szülinapjára. Első ötlet a forma torta volt, ugye kitalálható, hogy egy kamion forma, de amatőr vagyok még nagyon, nem volt bátorságom hozzá, no meg ez a szombat egy kicsit zsúfoltra sikerült torta-ügyileg. Így maradt a Volvo kormánya, ami hívatott jelezni az apropót. Feketeerdő tortát takar a borítás.


És akkor: 
2 lap, egyenként: 4 tojásfehérje, 1ek víz, 5 ek cukor kemény habbá verve. Bele kerül a 4 tojássárga is, majd 3 ek liszt, 1 ek keményítő, 1ek holland kakaópor. Tortagyűrűben-26cm-es-sütöm.
Középre: 3 tojásfehérje. 1ek víz, 4 ek cukor kemény habbá verve, bele a 3 tojássárga és 2ek liszt, 1ek keményítő, 1ek holland kakaópor.
A krém:
  • 6dl meggylé (2 üveg meggybefőtt leve)
  • amit 2 csomag vaníliás pudinggal és
  • 10 ek cukorral sűrűre főztem
Hagyjuk jól kihűlni, időnként közben megkavarjuk, hogy ne bőrösödjön be.
Felvertem kb. 4-5 dl hulalát kemény habbá, majd habzsákba töltve a meggyzselét és a habot, felváltva használva őket, betöltöttem a lapokat. Minden rétegre gazdagon került kimagozott meggyszem.
A tortát áthúztam körben és a tetejét egy kevés vaníliás krémmel, majd fondanttal borítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails