2012. június 13., szerda

Somlói galuska gluténmentesen

Kép: Az érettségiző nagyom készítette, aki fotósnak készül tovább.;)

4tojásból sütöttem egy riszlisztes piskótát, hagytam kihűlni. Csíkokra vágtam, majd keresztben félbe és betöltöttem a krémmel.
Krém: 
  • 2 csomag vaníliás pudingport 
  • 6 dl tejjel sűrűre főztem
  • a végén hozzáadtam kb. 10-15 dkg cukrot (ízlés szerint)
  • 10 dkg margarint kevertem bele mikor kicsit meghűlt (nem teljesen!)
Hűtőben hagytam kihűlni, dermedni, de javasolt néhányszor azért belekeverni, hogy ne bőrösödjön be.
A krémmel megtöltöttem tehát a piskóta lapokat, 3 rétegesre készítettem. Majd egy tálba raktam az adagokat.
Csoki máz/krém:
  • 2 csomag kakaós pudingport 
  • 2 ek kukoricakeményítővel
  • kb. 7-8 dl tejjel felfőztem
  • majd beletettem ízlés szerinti cukrot (10-15 dkg), amit elkevertem benne 
  • kb. 2 ek kakaóport 
  • ha nagyon sűrű a krém, akkor tejjel kell még hígítani, annyira, hogy ne legyen nagyon híg sem, mert akkor eláztatja a piskótát, de nagyon sűrű sem, mert az sem jó és ne felejtsük el, hogy a puding ahogy hűl, még úgy sűrűsödik kicsit.
  • fél üvegcse rumaroma is kerüljön bele! :D 
Ha kész a máz, akkor öntsük le a piskóta "tornyokat" és tejszínhabbal díszítsük ízlés szerint!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails