2012. március 27., kedd

Kifli

"Anya!Sütnél nekem szivárványt?"
Mivel most a kifli az akciós a pékségnél, ahol reggelente vásárolok, napok óta kiflit reggelizik a család. Persze ezt is nagyon szereti Hanna és mikor kicsi volt, akkor egyszer hosszasan győzködött, hogy vegyek neki "szivárványt", mire nagy nehezen rájöttem, hogy az alakja miatt(íves, mint a szivárvány)kiflit kér. Így neki fogtam tegnap.
Nem egy siker történet...szerintem. Ha tegnap este lett volna még időm és nem utolsó sorban nem éppen 90 dkg lisztet "játszottam" volna el röpke 4 óra alatt (persze a legdrágább Schar lisztből) akkor azt mondanám, hogy neki fogtam volna a következő adagnak is. Nehéz, sűrű valami lett az első. Gondoltam azért mert új helyről vett receptet próbáltam ki, talán azért mert ott csak sima GM alap lisztet írtak...No mindegy. A tészta amúgy jól kezelhető volt a megadott arányok alapján, így a formázással nem is volt gond.
Aztán kezdtem a kudarcra ráhangolódni, mert mikor már nem akart megkelni, akkor láttam, hogy ez bizony nem lesz jó. Végül is a kisült kifli vizuálisan nem mutat semmi hibát...
...viszont az állaga... A gyerek nagyon rendes volt, mert legyűrt egy felet. :) Bár szerintem bűn rossz volt, ráadásul egy nehéz, sűrű valami lett. Gondoltam elsöbb, hogy minek kellett nekem kísérletezni más recepttel vagy lehet hogy az volt a baj, hogy instant élesztőt használtam. Elmentem munkába, de haza érve csak motoszkált az agyamban a gondolat. Neki fogtam, de most a bevált Schar kenyér recept alapján, annak a kenyérnek a  tésztájával próbálkoztam. Értelem szerűen, ahhoz, hogy kiflit tudjak formázni, egy cseppet keményebb tésztát kellett hogy készítsek. A kifli megint ígéretes volt...
... a reménysugár felcsillant, mikor nehezen ugyan, de kezdett növekedni a kifli. Nagy reményekkel törtem meg a kisült kiflit és nagyon lehangolódtam, mikor megláttam, hogy meg sem közelíti azt az állagot a kifli bélzete, mint már amit megszoktam ettől a recepttől a kenyérnél. Ez ugyan egy könnyebb kifli lett, de még ez is sűrű.
Megvágva,  felszelve pedig ezt mutatta:
A gyerek szavai minősítették a kiflit! :)) Egy finom és még nem kóstolt áfonya lekvár került rá, majd a gyerekem minden falatnál:" Hmmm, finom ez a lekvár!" :)) Optimális esetben, ha ízlik neki a kenyér vagy az elkészített pékárúja, akkor megdicséri azt is, de ez elég jel volt arra, hogy lehet még fejleszteni, kísérletezni....:))

5 megjegyzés:

  1. Szia HaNa! Sajnálom a rossz tapasztalatot, nagyon bele tudok érezni a helyzetedbe. Örülök, hogy beszámolsz a kudarcról is, ebből mindenki tanulhat. Sokszor kísérletezem és az 1500 forintos Schar lisztet használva, időnként a gutaütés kerülget. Én azt tapasztaltam, hogy ha annyira keményre hagyod a tésztát, hogy formázható legyen, akkor az már nem lesz jó, mindenképpen tömör marad, ahogy a kenyér tészta is csak akkor jó, ha még folyékony. Én úgy hívom, olyan, mint a muffintészta. Szóval szerintem, ha még van kedved próbáld meg lazábbra hagyni és habzsákból kinyomni kifli formára (mint nálam a perec), szerintem akkor jó kellene hogy legyen, bár igaz, nem autentikus csavart kifli forma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia margaretta! Hát nem voltam boldog és éppen guta ütés nem kerülgetett, de mikor belegondoltam, hogy mennyi liszt ment pocsékba...hááát.
      A tescoban egyébként 1250 ft körül van a Schar lisztnek kilója, de ahonnan én rendelem a netről, ott is 1200 nagyjából. Ha jártok vagy van a közeletekben tesco, érdemes bevásárolni.
      Igen, olvastam már a neten, hogy a keményebbre hagyott tészta ezekből a lisztekből tényleg "bogadot" eredményez, hiába tettem én bele egy kicsivel több élesztőt, akkor is. Fogok még próbálkozni, nekem az ilyen nem szegi kedvem. :)))
      A lágyabb tésztával nekem már csak az a gondom, hogy akkor nem járunk vele úgy, mint anno a zsemlénél beszéltük, hogy a fel felé helyett inkább szét felé terül?? És hát igen..a lényeg éppen az autentikus csavart formán lenne. :((

      Törlés
  2. Kedves Hana! Egyetértek Margarettával,én is úgy sütöm a bagetteket hogy nagyon lágy a tészta,olajos kézzel formázom,és belerakom a bagett sütőbe.Margaretta ötlete jó,próbáld ki és számolj majd be róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Pilchard! Én is egyetértek margarettával és valahol tudtam is a kudarc okát, de tudod, a remény hal meg utoljára... :)) Hát nem sikerült! :) Nekem tudod, bagett sütőm még mindig nincs és egyenlőre nem is lesz, tekintve hogy 5000+futár. Erre még várok kicsit, bár előbb vagy utóbb muszáj leszek beruházni rá. Kérdésem merül fel a lágyabb, folyósabb tésztával, amit fentebb le is írtam, hogy akkor nem történhet meg az, hogy forma híján nem fel felé hanem széltében terül majd a tésztám?? Ötlet?? Persze, majd kipróbálom valahogyan a lágyabb tésztás kiflit is itt az ötleteitek alapján és természetesen publikálom is a tapasztalatokat. :)))

      Törlés
  3. Hát igen ,a kérdés jó,mert ugye a bagett sütőben pont az a jó hogy pereme van,és nem terül el a tészta.Kéne egy kifli sütő forma is.:-)

    VálaszTörlés

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails