2009. november 8., vasárnap

Töltött csirkecomb


Elkezdtem gondolkodni, hogy mit is lehetne kezdeni a szokványos csirke combbal. Unott a sima comb-írom ezt pironkodva és azokra gondolva, akik kenyérből sem tudnak eleget enni, nem hogy húsból-sütve, paprikásnak ezek a robbantott nagyüzemiek meg nem az igaziak. Mivel erősen Vacsora csata és Hal a tortán függő vagyok, így a héten(?) megkívántam a Jakupcsek által kivitelezett töltött csirkecombot. Persze csak az alap ötlet maradt, a kivitelezés már a kreativitásom szüleménye. Adott volt 6 db comb, amit megtisztítottam és a bőrét óvatosan körbe felfeszigettem. Majd lesóztam. Közben feltettem 4 tojást főni 10 percre. Egy tálba tettem 2 kis doboz májkonzervet, 2 nyers tojást, sót, borsot, szárnyas fűszerkeveréket, fokhagyma granulátumot. egy maréknyi fagyasztott csemege kukoricát és egy csokor apróra vágott petrezselyem zöldet, negyed kiló kenyeret, amit előtte leáztattam, majd kinyomkodva a többi anyaghoz adtam. Végül a 4 főtt és megpucolt tojást összedaraboltam és hozzáadtam.

Összegyúrtam és a bőr alatti részt megtöltöttem, kicsit kevesebbet, mint amit a bőr engedne, mert sülés közben úgy is összeugrik a bőre. Majd még a töltés után megszórtam a külsejét szárnyas fűszerkeverékkel. Tepsibe raktam-alá csak minimális olajat öntöttem-lefóliáztam és 190-200 fokon, légkeveréses sütőben, kb. 40 percig pároltam. Aztán levettem a fóliát és még így is kb. 30 percig pirítottam, addig, még a bőre szép piros és ropogós nem lett.
Semmi extra dolog nem volt ma, sőt még kisebb esemény sem-bár ma hazajött Vikesz barátnőm Londonból, fogjuk erre-szóval kedvet kaptam a "csicsázáshoz". :)) Szoktam ilyen "merényletet" elkövetni a család ellen, mivel mindenkinek annyira megszokott, hogy csak események, évfordulók alkalmával adjuk meg a módját. Én ebben is rendhagyó vagyok(de azért nem sokszor). Erről eszembe jut egy szitu, mikor elsőre csináltam ilyen díszesebb tálalást. A gyerekeim-a két nagyobb és akkor már Hanna is volt vagy 2.5 éves-teljesen bepánikolva kérdezték, hogy anya beakartok jelenteni Janival valamit(talán egy újabb kistesó vagy valami)? :)) Majd Jani haza jött munkából, Ő meg azért parázott, hogy elfelejtett valami dátumot, amiről meg kellene emlékeznie?? :)) Én olyan jót mulattam rajtuk!! :)) Egész vacsi alatt csak várták, hogy mikor jövök valami bejelentéssel, pedig hát semmi. :) Na, a mainál is megkérdezték a gyerekeim, hogy ugye nincs bejelenteni valónk és Jani is, hogy ugye nem felejtett el semmit. :)) Mert hogy a húsok kivétele után jött az ihlet: Előkaptam egy tálcát és ráhelyeztem körbe a sült combokat. Majd gondoltam középre halmozom a sült krumplit, mint köretet. De ott mosolygott rám, kissé fonnyadtan és savanyán egy citrom. Felkarikáztam és ez lett belőle:


Aztán ahogy sült a krumpli, rájöttem, hogy nem lesz elég ötünknek az az adag és ne várjunk már addig még a következő kosárral is kisül. Még a párolt rizs jutott eszembe, de az sem lett volna kész időben. Így hűtőbe bekukuccs derékig, hogy mi van ami hasznosítható. Tegnap fasírt volt krumpli pürével és bent figyelt egy jó adag a krumplipüréből még. Kivettem, megmikróztam, feljavítottam még egy kis margarinnal, halmokat raktam a citrom helyére és a citrom a krumpli tetejére raktam. Ez lett belőle :

Néha azt gondolom nem árt feldobni a hétköznapokat sem egy kis ötlettel, egy kis ráfordítással. A megállapításom ezen túl még az, hogy kb. 1500 ft-ból (920 volt a comb, 180 a krumpli-a maradékkal együtt-350 volt kb a töltelék) sokkal kiadósabb étkünk lett, mintha csak simán megsütöm, mert úgy garantáltam elfogy a 6 comb, így meg megmaradt 2 egész és két alsó comb még vacsira is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails