2011. szeptember 20., kedd

Tiramisu

Ipari mennyiségű tiramisut készítettem hétvégére, mert egy "kis" családi ebédre készültünk és tudtam, hogy az édesség területén mindenkire lehet számítani. :)))
A giga mega tiramisu elkészítése:
  • Egy gáztepsimbe, ami 35x40 cm-es, sütöttem egy 5 tojásos, kakaós-vizes piskótát. Ez lett az alap.
  • Majd 50 dkg puha margarint habosra kavartam 35 dkg porcukorral amihez apránként hozzáadtam 4-5 ek habmester növényi tejszínt és 1 csipetnyi sót. Mikor ez már elég habos, akkor jön hozzá:
  • a 3 nappal korábban lecsöpögtetett kb. 75 dkg házi krémsajt és még 3 doboz mascarpone sajt.
  • 2-3 megmosott citrom reszelt héja, kevés leve, 4 csomag vaníliás cukor
  • majd mikor már egy homogén, sima krémet kapunk, akkor a maradék, kb 4 dl Habmester növényi habalapot, kemény habbá verjük és a mascarponés krémhez adjuk.
  • A kakaós piskótára egy adag krémet kenünk, erre kerül egy sor rumaromás tejben áztatott babapiskóta, újabb krém és ismét babapiskóta...
  • Nekem ehhez a tepsihez 2x 400gr-os babapiskóta, 2 üvegcse rumaroma és kb. 0.5 l tej kellett. A tetejére krém kerül, amit meg lehet még szórni végezetül kakaóporral. Egy éjszakát jó ha hűtőben puhul a babapiskóta miatt és az ízeknek is kell idő, hogy összeérjenek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails