2009. augusztus 16., vasárnap

Hal formában , csoki ízzel


Ez meg a páromnak készült meglepi torta és mivel a horgászat az élete, ezért adott volt, hogy halformájú legyen.

A tészta alap itt is 2 réteg vizes piskóta az alsó lap pedig sima piskóta. Ezt egy szögletes gáztepsiben készítem, amiből később vágom ki a halformát. Ha jól emlékszem a vizes piskóták 5 tojásból készültek a sima pedig 7-ből.

A krém ugyanaz, mint az előző csokitortáknál, csak itt a főzött krém 8dl tejből és 7 ek lisztből készül, hiszen nagyobb lesz a forma is, így több krémet vesz fel. És mivel több a főzött krém, de az állaga meglegyen, ebbe a végén 3 csomag Zselatin fix-et raktam.

A kihűlt tésztákat egymásra raktam és kemény papírból előre kivágtam a formát és azt a legfelső lapra helyezve körbe vágtam. (Nekem a hal farka része nem jött ki szép formájúra vagy sok lett volna a "hulladék" piskóta, így sütöttem még gyorsan egy lapot és abból külön vágtam ki a farok részt) Megtöltjük krémmel, az oldalát és tetejét is bekenjük, elkészítjük a díszítő masszát-némi margarin porcukorral kikavarva-és habzsákba rakva megdíszítjük a halacskát. :)) Ezt is érdemes legalább egy éjszakára hűtőbe rakni, mert a krém így gond nélkül szeletelhető.

1 megjegyzés:

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails