2009. augusztus 16., vasárnap

Jégkrém házilag


Ennek ugyan már nem sokáig van szezonja, de lesz nyár jövőre is, legalább is reméljük! :))
Először is a legfontosabb, hogy valahol kell beszerezni hozzá formákat. Én még jó néhány évvel ezelőtt az Ikeában vettem elsőre és most nyár elején a lidiben is vettem egy garnitúrát. Ez utóbbi praktikusabb, mert nem billen fel és hasonlók. Tehát akkor a jégkrém forma az első és legfontosabb lépésünk! :)) Majd veszünk egy adag bármely boltban kapható fagylalt port, amit 2 dl tejjel habosra kavarunk. Ez már önmagában is finom így is, de ha gondoljuk, meglehet még bolondítani gyümölcs darabokkal is.
És akkor egy netről levadászott vanília fagyi is, amit már kipróbáltam és nagyon finom, bár nekem elég édes volt:
Vaniliafagylalt
40 dkg cukor, 1 tojás + 3 sárgája, 2 csomag vaniliás cukor, 2 rúd vanília, fél liter tej, 1 pohár tejszín, 1 csomag habfix (tejszínhabkeményító por).
Felfőzöm a tejjel a tojást, a sárgákat, a cukrot, a vaniliás cukrot, valamint a felhasított vaniliarudakat. Azonnal leveszem a tűzről és állandóan kevergetve hűlni hagyom. A tejszínt kemény habbá verem a habfixálóval és a hideg folyadék alá keverem. Formákba keverem és kifagyasztom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails