2009. augusztus 16., vasárnap

Csoki torta ez is


Ez a torta nagylányom szülinapjára készült. Semmi konkrét elképzelés nem vezetett, csak úgy sodródtam az ötlettel.

A tészta lapok: 3 piskóta lapot sütöttem a 26 cm-es csatos torta formában. Ez 2 tojásos vizes piskóta volt, amiből 2 adagot sütöttem, majd az alsót mindig masszívabbra szoktam, ezért az sima piskóta 4 tojásból. Hagyjuk kihűlni, majd betöltjük a krémmel.

A krém: 6dl tej, 7 ek liszt. Ez sűrűre főzöm folyamatos kevergetés mellett, majd ha már elég sűrű(alig-alig lehet kavarni) lehúzom a tűzről és hagyom kihűlni.Közben nem árt megkavargatni, hogy ne bőrösödjön be.
Aztán 50dkg margarint kb. 25-30 dkg porcukorral(ez nekem többnyire már ízlés, kóstolás szerinti) habosra kavarok és beleszitálok legalább 4-5 ek kakaóport, és még hozzáadok fél üvegcse rumaromát. Ezeket még jól kidolgozom és hűtőbe teszem. Mikor a főzött tejes-lisztes krém is teljesen kihűlt, akkor összekavarom a cukros-margarinos masszával és belekeverek még legalább 2 csomag Zselatin fix-et. Pár órára még hűtőbe rakom, majd megtöltöm a tortalapokat. Javaslom a tortát legalább egy nappal hamarabb elkészíteni és hűtőben tárolni, mert a krém így dermed jól meg és lesz a torta szépen szelhető, anélkül, hogy a krém szétfolyna. A tortát kívülről és a tetején is szépen befedem krémmel(erre nekem nagyon bevált a cukrászok által használt gumis simító lapát) és a dekoráció egyénileg kivitelezhető. Ez éppen két tábla fehér csokiból és némi porcukros margarinból nyomott "rózsákkal" készült, amit előzőleg megszíneztem egy kis étel festékkel. A rózsák tetejére még egy-egy rózsaszín dekor cukor került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails