2010. június 26., szombat

Madártej


A madártejhez különös kapcsolat fűz. Valamelyik gyerekemmel lehettem terhes, de talán a legnagyobbal...szóval hosszas pihenésem töltöttem szülés előtt a kórházban, amikor is egyszer egy látogatás előtti napom édesanyám megkérdezte, hogy mit hozzon. Mondtam, hogy semmi mást, csak madártejet, de ne egy hét decis üveggel anyukám, mert 6-an vagyunk a szobában és ha mindenkit megkínálok, akkor alig marad. :)) (remélem nem olvassák a régi szobatársak és nem gondolják, hogy fúj, az irigy!) :)) Erre anyukám másnap 5 liter madár tejjel állított be, de hihetelen kapacitással bíró kismama társaimmal együtt elfogyasztottuk, mielőtt kitört volna az osztályon a szalmonella vírus, hisz mind ez nyáron, 35 fokban történt. :) Azóta is mennyiségi korlátok nélkül képes vagyok fogyasztani! :)
És akkor ahogy én készítem:
  • 3 liter tej
  • 8 tojás
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • ízlés szerint cukor (kb. 20 dkg)
  • 3 ek liszt
  • csipetnyi só
Másfél liternyi tejet felteszek forrni(könnyen lekapja, így próba biztos edényben készítsük), majd a tojásokat szétválasztom és a fehérjébe csipetnyi sót teszek, kemény habbá verem. Ha forr a tej, akkor nagyobb szűrőlapáttal kis halmocskákat teszek a tejbe, úgyhogy számolni kell azzal, hogy a hab megnő főzésközben és még meg is kell fordítani. Ha mindkét felét átgőzöltük, akkor szűrő edénybe tesszük és lecsöpögtetjük.
A tojások sárgáját a liszttel, cukorral, vaníliával csomó mentesre kavarjuk. Apránként hozzá adjuk a maradék tejet, majd amikor már elkevertük, akkor a forró tejhez adjuk óvatosan és állandó kevergetés mellett besűrítjük egy kicsit. ( a sűrűség a liszt mennyiségének változtatsával szabályozható) Ha elkészült, akkor kis tálkákba szedjük, majd a fehér, főtt habokat ráhalmozzuk. Lehet még dízíteni, de ebben én csak az egyszerű, mezei változatot szeretem. :)) Jól behűtjük és fogyasztható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails