2010. június 26., szombat

Gyros pitában


'99 óta nagy rajongója vagyok a görög gyrosnak, de azóta ettem már arabnak mondott gyros-t a Balaton partján, török gyros-t fősulis időszakomban...mindegy, csak gyros legyen pitában és nekem azért a görög a favorit mégis. :)) Receptet innen hoztam, ezt magam is kipróbáltam már többször és jó. Amit én tapasztaltam, hogy sohanem lesz egyszerre zsemleszínű és puha a pita. Vagy zsemleszínű és ehetetlenül kiszárad, törik vagy szépen formáltaó, tölthető, de sáppadt marad a színe. Én ez utóbbit választom többnyire. :)) A hús töltelék nálunk csirkemell vagy esetleg sertés karaj felcsíkozva. 1 kg hús mennyiséggel nyitok ötünkre, de a múltkor simán elfogyott a másfél kikó is. A többi meg alább, a recept szerint, amit t3v küldött be.

Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1/2 teáskanál cukor
  • 1/2 evőkanál só
  • min. 0,5 l langyos víz

Elkészítés:

Kevés langyos vízben elkeverjük az élesztőt, a cukrot ées a sót, a liszthez adjuk, és annyi vízzel gyúrjuk ki, hogy lágy kenyértészta állagú masszát kapjunk. Letakarva 1 órát kelesztjük. Lisztes kézzel 10-15 golyót formálunk belőle, ezeket 15 percig pihentetjük. Közben a sütőt a lehető legforróbbra melegítjük (250-300 fok), ez nagyon fontos. A golyókat jól belisztezve 1/2 cm vastagra, pitanagyságúra nyújtjuk. Sütőpapírral bélelt vagy kilisztezett (nem vajazott!) tepsire rakjuk úgy, hogy amit legelőször nyújtottunk, az kerül be először, és úgy, hogy az a fele, ami eddig alul volt, felülre kerüljön. Kb. 2-3 percre betoljuk a forró sütőbe. A sütőablakon át nézzük, és amikor felpúposodik (szétválik), megfordítjuk, a másik felét is zsemleszínűre sütjük (ha fehér marad, az sem baj, nem szabad túlsütni). Tálba szedjük, konyharuhával letakarjuk, különben ropogós és kemény lesz. Ebbe mehet a csíkokra metélt husi, tzatziki, chiliszósz, paradicsomkarikák, hagyma, káposzta, saláta - ki mit szeret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails