2011. december 13., kedd

Mézeskalács...keksz formában

Elöljáróban annyit, hogy nagyon finoooom! :)) Recept holnap délután!
Ahogy megígértem, a recept. Ez is a lisztérzékeny.hu-ról való, konkrétan a fórumban találtam és ez tűnt a legszimpatikusabbnak. 
Az eredeti recept:
"Mézeskalács (DSZTGY)

Hozzávalók:
- 30 dkg Schär C
- 10 dkg porcukor
- 10 dkg méz
- 5 dkg margarin
- 2 tojás
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 1 evőkanál mézeskalács-fűszerkeverék

Mézet és a margarint melegítsd meg majd keverd össze a többi hozzávalóval, akkor jó ha szépen összeáll. Ha kihűlt 1/2 cm vastagságúra nyújtsd ki. A kinyújtott tésztát különféle formákra szaggasd. Egész felvert tojással megkenni. Előmelegített sütőben 180 c-on szép barnára sütni."

Én dupla adagot készítettem, még hozzá úgy, hogy 30 dkg Schar C mellé 30 dkg Barbara sütéshez főzéshez lisztet tettem. Minden ugyan úgy a további recept szerint. Saját tapasztalatom az volt-talán pont azért, mert Barbarával, tehát más fajta liszttel kevertem-hogy a dupla adaghoz a duplájára növelt folyadék mennyiség sok. Így adagoltam még hozzá kevés lisztet és mikor pihent a tésztám, kicsit töredezős lett. Tehát javaslom, ha Te is azt tapasztalnád, hogy laza a tésztád nagyon-első látásra-akkor inkább hagyd egy kicsit pihenni az összekevert, gyúrt  tésztát és ha fél óra múlva is úgy gondolod, hogy laza még, akkor adagolj hozzá kevés lisztet. A keksz/kalács nagyon kapós és töredelmesen bevallom, én is rájárok a kekszes dobozra.... ;))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails