2009. május 21., csütörtök

Hokkaido kalács




Ezt a receptet Linborinál találtam, aki meg talán Csillustól vette át...vigyétek ti is tovább! :))

Hozzávalók:

* 6 dkg finomliszt
* 54 dkg kenyérliszt (BL80)
* 1 csomag dr. oetker száraz élesztő (7g)vagy 2.5 dkg friss
* 3 dkg tejpor(nem szükséges, ha nincs kéznél)
* 8 dkg cukor
* 1 tojás
* 25 dkg tej (2,5 dl)
* 15 dkg főzőtejszín(1.5 dl)
* 4-5 g só

A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe öntöttem, a só kivételével. Ez csak a dagasztás kb. 4. percében került bele. A gépben a dagasztó programot végig vártam. Miután megkelt a tészta, lisztezett deszkára tettem, és 4 részre vágtam. Minden darabot hosszú keskeny csíkra nyújtottam (olyan szélességűre, amilyen széles formában sütni kívánom), majd szorosan feltekertem őket. A tésztacsavarokat egy kivajazott formába tettem egymás mellé, és langyos helyen letakarva jó 40-50 percet tovább kelesztettem.


Miután szép nagyra megnőtt a kalács, lekentem tojássárgája-tej keverékkel, és kb. 175 fokos sütőben légkeveréssel 40-50 perc alatt jó barnára sütöttem.

Én a BL80-as helyett sima és rétes lisztet használtam olyan arányban, hogy 45dkg sima liszt és 25 dkg rétesliszt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails