2009. május 22., péntek

Kroki az örök (vnj)


Mikor elsőre láttam, azt mondtam nekem ilyet sütnöm kell! Mikor megkérdeztem a lányaimat, hogy mit szólnak hozzá, ha sült kroki lenne egyszer a kaja, azt hitték megbuggyantam, majd rábólintottak. :)) Utána gyorsan meg is kellett csinálnom, mert ment a kérdezősködés már zaklatás szintjén, hogy de az milyen, mikor, hogyan? :)) Volt ámulás mikor elkészült!! :))

És így készült: 50 deka lisztből, 10 deka tejfölből, 0,5 dl olajjal, 2,2 dl tejjel 2,5 deka élesztővel, pici cukorral és ízlés szerinti sóval tésztát dagasztottam, kelesztettem. Kinyújtottam, téglalap alakúra vágtam.

Képzeletben elharmadoltam, és a tészta széleit a középső harmadig srégan bevagdaltam. A tölteléket a közepére halmoztam: füstölt tarja kockára vágva kevés tejföllel elkeverve, főtt tojáskarikák (2 tojás), 1 fej hagyma karikára vágva, reszelt sajt.

A széleket felhajtottam, a fejet kicsit lelapogattam, a száját felnyitottam, a farokrészt megtekertem. A levágott szélekből készült a 4 láb, a szemek és a szemöldök. A fogakat és a pikkelyeket ollóval bevagdaltam. A műveletet érdemes már eleve a sütőpapíron elvégezni és úgy tepsire helyezni, mert a produktum áthelyezéskor torzulhat különben. :))


Kb 20 percet pihentettem sütés előtt, utána tojással kentem és készre sütöttem 180 fokon.

A művészi kivitelezésen még lehet csiszolni, de azért első műnek nem rossz-már hogy én ismerem a képeségeim és abból indulok ki. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails