2010. február 15., hétfő

Elkészült a Feketeerdő tortám...recept is jön hamarosan! :)))

 
Jó lett, finom lett, bár kell majd dolgokon változtatnom, de sikerem mutatja, hogy már csak 6 szelet van a 20-ból. Igyekszem a receptet is minél hamarabb feltenni.

Tehát akkor az ígért recept: (Hosszú lett, de ne rémítsen meg senkit!) :))
Azzal kezdeném, hogy ugye több kiválasztott recept is volt a netről, hiszen még sosem készítettem ezt a tortát. Igazából arra sincs logikus magyarázat, hogy miért ezt a tortát választottam. :) A tészta tökéletes lett, de a töltelékeknél elcsúsztam kicsit. Kezdjük akkor a piskótával.

Hozzávalók és elkészítés:
  • 15 tojás
  • 15 ek cukor
  • 13 ek liszt
  • 3 ek holland kakaó.
A tojásokat szétválasztom és a fehérjét a 15 ek cukorral habosra keverem. Majd beleteszem a sárgákat és így is kavarok még rajta gépi habverővel párat. A lisztbe beleszitálom a kakaóport (azért javasolt a holland, mert az erősebb, sötétebb, és szebb, csokisabb tésztát kapunk és nem mellékesen az íze is jobb) és apránként hozzá adagolom a tojásos-cukros masszához. Egy 26 cm átmérőjű csatos tortaformát sütőpapírral kibélelek-csak az alját!-a permét nem zsírozom és lisztezem(!). Beleöntöm a kész masszát és előmelegített sütőben kb. 160°C-on 15 percig sütöm, majd lentebb veszem 150-re. Légkeveréses sütőről beszélünk. Tűpróbáig sütjük. Mikor kész, akkor nagyon vékonyan meghintem liszttel a tészta tetejét és a lapot is, amire leborítom. A teteje kerüljön alulra és kicsit súlyozzuk le, ha a közepe felpúposodott volna. Még mindig a csatos formában van a tésztánk és ebben is hagyjuk kihűlni!! Ha kihűlt, a szélét vágjuk körbe késsel, csatoljuk le a formát, vegyük le az aljáról a papírt. Most jön a lap 3 részre vágása. Nos, ez nekem eddig sosem sikerült szépen, olyan volt a vágás, mint a hullámvasút, ami a torta felszelésénél ugye nem volt túl mutatós. Ezért aztán mindig külön lapokban sütöttem meg. Most ennek vége! A megoldás a damil vagy valami extra erős cérna. (Javaslom inkább a damilt.) A tortát szemre 3 részre osztjuk. Az első lapnak megfelelő magasságban a torta lapot körben bemetszem úgy 0.5 cm mélységben. Mikor körbe értem, akkor jön a damil. Körbevezetem a bemetszésen és mikor magunk előtt van mind két vége, akkor keresztezve a damil végeit (mintha csomót akarnánk kötni, csak nem bújtatjuk úgy át egymáson) elkezdjük húzni. Ezzel a művelet végére át is vágtuk a torta lapot és arányos szeletet kaptunk. Ugyan ezt megcsináljuk még egyszer és kész a 3 lap. Hihetetlen, de működik a dolog!!! :))
 

 


Krém: (én már a módosított verziót írom le)
  • 6dl meggylé ( 2 üveg befőtt)
  • 2 csomag vanília vagy tejszínízű pudingpor (főzős)
  • 10-15 dkg cukor
  • 1 literes HULALA tejszín
  • 2 csomag habfix
Díszítéshez:
  • 1 tábla ét tortabevonó vagy étcsoki
A 2 üveg meggybefőttet szűrőbe öntöm és lecsöpögtetem. Kb 25 szemet szemet a szebbekből félre teszek. A felét  kicsit összedarabolom a másik felét egészben hagyom. A befőtt leve kb. pont annyi, ami nekünk kell. A nagyjából 6 dl levet csomómentesre kikavarom a pudingporral és a cukorral. Mikor már jó sűrű (értelemszerűen az lesz, hiszen egy csomaghoz 0.5 liter kellene) akkor hozzákeverem az összeaprózott, lecsepegtetett meggyeket. Fogom az első tortalapot és megkenem a pudingos krémmel. (Érdemes töltés előtt megkóstolni és akinek nem elég édes, az még tehet hozzá kevés cukrot, édesítőt) Én ezt úgy csináltam, hogy visszatettem a lapot a tortaforma aljára, könnyebben mozgatható így és a peremét is visszacsatoltam. Majd a meggyes krém tetejét megrakjuk a maradék egész szem meggyekkel. A tejszín felét-vagy 4 dl is elég-felverjük kevés cukorral, de tényleg nem sokkal mert már egyébként is édes. Ugyan a HULALA tejszín nem esik össze még pár nap múltán sem, de azért én belekavartam 1 csomag habfixet is. Ennek a habnak a felét a meggyes krém tetejére kenjük. Majd jön a következő lap, a maradék meggyes-pudingos krém, rá a meggyszemek és megint a tejszínhab. A tetejére az utolsó csokis lap következik. Én ezt nem tettem, de most már úgy csinálnám, hogy kevés meggyes krémet a tetejére is hagynák. Mikor kész, akkor én hűtőbe tettem és másnap díszítettem.

A maradék tejszínt-szintén elég 4 dl is szerintem-felvertem, újabb csomag habfix is ment bele és a torta tetejét megkentem habbal, majd az oldalát is körbe kentem tejszín habbal.  a tetejére étcsokit forgácsoltam. Ez többnyire nem szokott szépen sikerülni, mert a forgácsolás közben a kezemben megolvad a csoki. Viszont nem rég vettem egy sajt reszelőt vagy inkább darálót és annak van egy olyan betétje, ami erre a célra is kiválóan alkalmas.

Így szépen meg lehetett a csokit forgácsolni vele, a nélkül, hogy elmancsoltam volna. Jó bőven, gazdagon tegyünk a torta közepére csoki forgácsot, csak akkora sávot hagyjunk el a szélétől, amit majd habrózsával díszítünk. A tetejére meghagytam annyit a habból, hogy habzsákba tettem és 20 habrózsát nyomtam körbe a tortára. (Ennyi lesz a szelet is) A tetejére egy-egy meggyszemet tettem, amit előző nap zselatinba(főzős) belemártottam, tányérra raktam. Ettől szép fényes lesz a gyümölcs, szebben mutat, de elhagyható művelet. A torta oldalán a habot villával meghúzogattam és kész is a szülinapi(vagy bármely eseményre készült) torta. Jelzem:fele olyan macerás és hosszú sincs a művelet, mint leírni, elolvasni!!! :)) Bátran vágjon bele mindenki, mert tényleg könnyebb, mint hinnétek és nagy sikert hozó torta! :))


Amit még javasolnék: Szerintem a 15 tojásból kicsit vastag, fújtós tészta vastagságot kapunk, tehát ebbe a torta formába legközelebb én azt hiszem csak 12 tojásból készítek tortalapot vagy a másik lehetőség, hogy nem 3-ba, hanem 4 lapba vágom fel. A recept szerint a meggyes krém betöltése előtt a lapokat meg kell locsolni cseresznye pálinkával ...én ezt nem csináltam pl. de lehet, hogy ez is dob rajta és kevésbé száraz a csokislap.

1 megjegyzés:

  1. Megsütöttem én is!!Tudtam,hogy a kedvenceim közt van egy tuti recept,de tegnap egy istenért sem találtam,ma meg elsőre :)

    VálaszTörlés

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails