2010. február 18., csütörtök

Szalagos farsangi fánk, nem csak farsangra!

Ahogy az már nálam lenni szokott, sutba dobva minden eddigi bevált és kevésbé bevált receptem, az interneten kerestem szalagos farsangi fánk receptet. Rögtön a kereső által elsőre kidobott recept szimpatikusnak tűnt, az lett a befutó és mivel annyira tuti fánkot kaptam belőle, ezért úgy döntöttem, felveszem a receptjeim közé és megosztom veletek, valamint jó szívvel ajánlom nektek is!
Tehát:
 Hozzávalók (kb 21 db fánkhoz)
A fánkhoz:
500 g liszt
200 ml tej
40 g élesztő
50 g porcukor
60 g olvasztott vaj
5 db tojássárga
A sütéshez:
olaj
A díszítéshez:
baracklekvár
porcukor
A tészta hozzávalóit a szokásos sorrendben belepakoltam a kenyérsütőm üstjébe, a legvégén-mikor már dolgozni kezdett a masina-hozzáadtam apránként a felolvasztott, lehűtött margarint.   Nem vártam meg a program végét, csak az első kelesztés elejét, akkor kiborítottam egy  nagyobb jénai tálba a tésztát, letakartam és meleg helyre tettem kelni. Kb. másfél-kétszeresére kell megkeleszteni. 
 
Ha a tészta megkelt, vékony liszten nyújtottam ujjnyi vastagságúra, és egy 6 cm átmérőjű kiszúróval(talpas pohár) kiszaggattam a fánkokat. A maradék tésztát összegyúrtam, újra kinyújtottam, és kiszaggattam. A fánkokat 10 percig pihentessük!
 

Majd a fánkok közepét az ujjammal elvékonyítottam.  

Kis adagokban sütöttem ki a forró olajban. Az első oldalát 2-3 percig sütjük majd megfordítjuk őket, és további 1-2 percig sütjük. Lényeges: A sütést úgy kezdjük, hogy a fánknak az az oldala legyen alul, amelyiken a lyuk van, a második lényeges dolog, hogy ezt a lyukas felét, fedővel lefedve süssük, ettől lesz szép szalagos a fánk. Mikor megfordítjuk őket a másik oldalukra, akkor már fedő nélkül süssük készre a fánkokat.
Figyelem! Ügyeljünk, hogy az olaj ne legyen túl forró, mert sötét lesz a fánk! Mindig annyi olajban süssük, hogy a fánk ne érjen a serpenyő aljára, mert akkor könnyen megég. Sütés közben folyamatosan nézzük a fánkokat, hogy szép világosak maradjanak. 
 
A kész fánkokat a szalvétával fedett tálcára szedjük (én egy szalvétával bélelt szűrőbe szedtem ki, majd onnan tálcára).
Majd porcukorral leszórjuk, és baracklekvárral töltve tálaljuk. (lásd: A kezdő képen a cím alatt! :))  )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails