2010. február 19., péntek

Rakott tészta avagy milánói másképpen.

 
Elég nyughatatlan fajta vagyok, mindig szerettem kísérletezni-ésszerű határokon belül-így megunva a sima milánói makarónit- no és mert nem volt itthon makaróni tészta és lusta voltam boltba menni-így gondoltam egy merészet és durum tésztából készített toll vagy penne, ki hogy ismeri, tésztát főztem ki.Innen majd nem minden a szokásos...Vagy még sem? :)) Jöjjön akkor a recept, ahogy én szoktam.
Hozzávalók:
  • 70-80 dkg darált sertéshús (én combbol szeretem, mert nem eszik a gyerekek a zsíros húsokat)
  • 1 fej vöröshagyma
  • só, bors ízlés szerint
  • 1 csomag milánói fix por (de nem főben járó vétek az sem, ha bolognaival készítjük el!) 
  • kevés piros paprika (őrölt)
  • olaj
  • 25-30 dkg reszelt sajt
  • 1 csomag (50 dkg-os) penne vagy toll tészta
Elkészítés:
A hagymát apróra vágom és kevés olajon egy serpenyőben megfonnyasztom. Majd ha már jó, hozzáteszem a darált sertéshúst (nagyon utálnak érte, de én kétszer szoktam átdaráltatni a húst), kevés sót dobok rá, borsot és kifehéredésig pirítom a húst. Mikor ez is meg van, akkor teszek rá egy kevés piros paprikát, majd gyors keverés (ugye a lángról, hőforrásról erre az időre leveszem) és felöntöm 2-3 dl vízzel. Eddig tulajdonképpen úgy jártunk el, mintha pörköltet készítenénk. Aztán hozzáadom az egy tasak milánói fix port, jól elkeverem, ha nagyon besűrűsödne, akkor még kevés vizet adok hozzá. Mehetne bele darabolt gomba (mikor a hagymát lefonnyasztjuk azzal egy időben) de nálunk a gyerekek ki sem állhatják, így azt hanyagolom. Mielőtt kész lenne, pici fokhagyma granulátumot is szórok rá, de tényleg csak egy csipetnyit! Aztán veszek egy nagy tálat, amiben összekeverem a kifőtt tésztát és a szószt. Jénai tálba öntöm, eligazgatom.
 
A gasztronómiai élvezetek fokozása miatt gazdagon megszórom még reszelt sajttal. Majd sütőbe teszem és kb. 160°C-on addig sütöm, még a sajt a tetején szépen pirulni nem kezd. 

Gyakorlatilag semmi extra nem kerül bele, csak annyi mint egyébként, de mégis teljesen más ízvilágot kapunk attól, hogy a dolgokat még egy kicsit összepirítjuk. Aki nem készítette még el ebben a formában, annak javaslom, hogy legalább egyszer próbálja meg így is. Megéri! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails