2017. október 23., hétfő

Ica szelet

Ez egy nagyon finom, dióhabos, krémes süti, ami nagy kedvenc lett. A recept Betti oldalán megtalálható, tőle hoztam én is. :)

Tészta:

  • 25 dkg Mester süteményliszt vagy bármilyen gm sütiliszt
  • 7 dkg porcukor
  • 10 dkg vaj
  • 2 ek méz
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 3 tojássárgája
A hozzávalókból tésztát gyúrunk. (szárazanyagokat és nedveseket külön keverjük, majd összeöntve gyúrjuk) A tésztát ketté vesszük és egyik felébe 1 ek kakaóport gyúrunk, hűtőbe tesszük a tésztákat, még a dióhabot elkészítjük.

Diós hab:

  • 3 tojásfehérje
  • 15 dkg porcukor
  • 1 vaníliáscukor
  • 15 dkg vagdalt dió (én ledarálom, úgyis jó)
  • 1 ek rizsliszt
A tojásfehérjét elkezdjük felverni, majd apránként adagoljuk hozzá a cukrokat és mikor elég kemény habot kaptunk, akkor óvatosan beleforgatjuk a diót és rizslisztet.

A sárga tésztát szilikonos sütőpapíron kinyújtom, vékonyan megkenem lekvárral, rákenem a dióhabot, elegyenesítem a tésztán, majd sütőlemez hátuljára húzom a papírral együtt és 180 fokos előmelegített sütőben 15 percig sütjük. Óvatosan, mivel mézes tészta az alap, könnyen megég!!!!
Kinyújtjuk a barna tésztát is és hasonlóképp kisütjük, hagyjuk, a lapokat kihűlni.

Krém:

  • 3 dl tej
  • 4 ek rizsliszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 vaníliás cukor
A tejből, rizslisztből sűrű krémet főzünk és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, hozzáadjuk a habosra kevert vaj, porcukor-vaníliás cukor keveréket.

Mikor a lapok is kihűltek, betöltjük a krémmel. Alulra a barna lap, krém, majd arra a dióhabos fehér krém. (Nekem már tört rommá a dióhabos lapom, ezért nekem az vált be, hogy fordítva készítem. Dióhabos lap fejjel lefelé fordítva, sárga tésztára kenem a krémet, arra a barna lap kerül, erre egy tálca, majd egy mozdulattal megfordítom a két tálcát-mivel a sárga lapot is tálcára rakom értelemszerűen-és így  már meg is van a helyes sorrend és ezzel a módszerrel mindig sikerült egyben tartanom a lapokat :) ) Egy éjszakát tartsuk hűtőben, hogy a lapok átpuhuljanak és csak utána szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails