2017. október 23., hétfő

Zserbó (gm)

Ez a süti nagy családi kedvenc. Az egyik kedvenc.... 😊
A receptet búzás korából mentettem át, mindent azzal a mennyiséggel használva, csupán a lisztet cseréltem gluténmentesre.


  • 500 gr liszt (300 gr Mester Kelttészta liszt, 100 gr Mester Házi kenyérliszt, 100 gr Mester Süteményliszt)
  • 250 gr margarin
  • 60 gr porcukor
  • csipet só
  • 15 gr Budafoki élesztő
  • 3 ek tejföl
  • 2 tojássárgája
  • lekvár
  • 300 gr darált dió
  • 250 gr cukor
  • 1 tábla étcsoki
  • 1 ek étolaj
(A lisztnél emelném ki, hogy most azért ilyen szedett-vedettre sikerült, mert lejár a kelt tésztaliszt szav.ideje és hasznosítani akartam, de lehet felesben Mester Sütiliszt-Nutri Free mpp-val vagy Mester sütiliszt-Mester Házi kenyérliszt keverékkel is készíteni! A tiszta Nutri Free-vel nekem nem annyira tetszett.Ha Nutri Free lisztet is használok, akkor a csipet sót elhagyom, mert a Nutri liszt már eleve picit sós!!!)

Tehát a lisztet, porcukrot a margarinnal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a csipet sót, az elmorzsolt élesztőt, kicsit összekeverjük,majd a tejföllel, tojássárgákkal sima tésztává gyúrjuk. (Én a kézi robotgép dagasztószárával kezdem és csak a legvégén gyúrom át kézzel. )
A tésztát 4 egyenlő gombóccá gyúrom és addig pihentetem még elkészítem a diós tölteléket. (Beteges tudom, de én gr-ra pontosan kimérem a tészta gombócokat és a tölteléket is, mert a végeredmény így lesz olyan amilyennek én szeretem. :)
Szilikonos sütőpapíron kinyújtom az első lapot tepsi méretűre kb. 27x38 cm. Papírral együtt átemelem a tepsibe, megkenem a tésztát lekvárral és megszórom a cukros dió 1/3-val. Kinyújtom a következő lapot, sodrófára feltekerve ráterítem a dió töltelékre, lekvár, cukros dió és így rétegezem, még el nem fogy minden. A legfelső lapra már nem kerül lekvár és dió sem. Megszúrkálom fogpiszkálóval, teljesen aljáig, hogy a gőz tudjon távozni belőle. 50 fokos sütőben 30 percet kelesztem,  majd felkapcsolom a sütőt 170 fokra (légkeverés, mint nálam mindig) és addig sütöm, hogy a teteje picit(!) megbarnuljon. Hagyjuk kihűlni, majd a mikróban megolvasztom a csokit (kb. 1 perc) az étolajjal, elkeverem és a zserbó tetejére öntve egyenletesen elkenem. Hagyjuk megdermedni, majd utána szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails