2012. január 31., kedd

Mákos bejgli gluténmentesen

A bejgli az valamiféle mumus nekem kezdő háziasszony koromtól fogva, ugyan úgy, mint a szilvás vagy bármilyen gombóc. :) Így érthető, hogy nagy nehezen szántam rá magam. Viszont olyan sikerem lett, mint a GM gombóccal! Éljen a gluténmentes sütés-főzés! :))) Ez is Lisztnix-es recept. Szeretek onnan készíteni, mert jók, szinte biztos siker mindig a receptjük alapján. És akkor az elkészítés és a hozzávalók:


50 dkg Lisztkeverék kenyér és kelt tésztákhoz, 3 dkg élesztõ, 3 tojás, 15 dkg zsír, 5 dkg porcukor, 4 evõkanál tej, 10 dkg tejföl.
Elkészítés Az élesztõt a langyos tejben egy csipet cukorral felfuttatjuk. A lisztet a zsírral elmorzsoljuk, hozzáadjuk az élesztõt, a tojással elkevert porcukrot, a sót, a tejfölt. Az egészet jól összegyúrjuk, majd pár percet pihentetjük.
Lisztezett deszkán vékony, hosszú lapokat nyújtunk, majd az egészet lekenjük tojássárgájával. Rászórjuk a tetszõleges száraz tölteléket (darált mák vagy dió ízlés szerint cukorral elkeverve – a szélekre ujjnyi, illetve a végén 2 ujjnyi területre ne tegyünk tölteléket), majd lazán feltekerjük úgy, hogy a csavarás vége alul legyen. Tetejét tojással megkenjük, villával megszurkáljuk.

Kb. 20 percet pihentetjük, majd tojásfehérjével átkenjük. Ha megszáradt, 170–180 °C-on aranybarnára sütjük.

Én a magam részéről elharmadoltam a hozzávalókat és 2/3-ot vettem mindenből. Így egy szép nagy bejglim lett, de a sikere akkor volt nem diétázó családtagok körében is, hogy simán lehetett volna egész adagot készíteni. Ahogy kihűlt, felszeltem és ami nem fogyott el, azt még azonnal lefagyasztottam. Jól bírja a fagyasztást és kiengedve is friss, finom volt.  Soha ilyen finom és szép bejglit még nem sütöttem. :)) Annyit azért szűk körben bevallok, hogy a bejgli egyik vége-oldala csúnyán felrepedt, de a másik fele vizuálisan is tökéletesre sikeredett! ;))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails