2012. január 31., kedd

Visszatérve a lángosra

Legutóbb, ami egyben az első lángos próbálkozásom volt a múltkor, nem hagyott nyugodni a dolog (mily meglepő fordulat!) :)) Hétvégén lángost kívánt a még gluténes társaság nagyobb része, így Hanna is kedvet kapott hozzá. Azt tudtam biztosan, hogy nem a múltkori receptet készítem el. A hagyományos lángost is egy a TupperWare edényhez csatolt recept alapján szoktam elkészíteni és abban volt egy szimpatikus "kefíres lángos" recept is. Azt már tapasztaltam, hogy ezeknek a liszteknek jót tesz a tejföl, kefír, így gondoltam kipróbálom. Mivel a lisztünk másként viselkedik, mint a búzaliszt, ennek függvényében az arányok is másak, így a "nedves" hozzávalókkal indítottam. A eredeti receptet zsugorítottam ami a végén így alakult:
 
Kefíres lángos:
  • 1 doboz kefír
  • 1 tojás
  • 15gr Budafoki élesztő 
  • kevés cukor
  • tej
A kefírt a tojást és a sót (kb. 4 gr) összekevertem. Az élesztőt annyi cukros,langyos tejben (0.5-1 dl) elkeverem és hagyom hogy kicsit felfusson. Majd hozzáöntöm a kefír-tojás elegyéhez. Annyi kenyér lisztet adok hozzá, hogy galuskánál egy kicsit sűrűbb tésztát kapjak. Én jelen esetben vegyesen használtam a lisztet. Volt benne Mestre kenyérliszt, Schar B és Barbara kenyér és kelt tészta liszt. Hagytam, hogy keljen egy kicsit a tésztám, olajos munkalapra kiborítottam, kicsíptem belőle tetszőleges darabot, formáztam és forró olajban kisütöttem. Nagyságrendekkel jobb állagú és ízű lángost kaptam így.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails