2012. január 31., kedd

Zebra torta

Sokáig, illetve már akkor is foglalkoztatott ez a süti, mikor még bőven csak a búzalisztes világban éltünk. Tetszett, mutatós és nem szokványos. Megtaláltam a gluténmentes változatát is. És ha megtaláltam, meg is sütöttem. :)
 Nekem nem elég "zebrás", de kezdetnek nem rossz! :) A recept ismét a lisztérzékeny oldalról való! A recept pedig:

Hozzávalók:
diónyi vaj
5 tojás
375 g Mester süteményliszt - én C tipusút használtam vagy Scharból vagy Barbarából
1 tasak gluténmentes sütőpor
200+50 g porcukor
250 ml napraforgó olaj
125 ml víz
1 csipet só
1 tasak gluténmentes vaníliás cukor
2 evőkanál kakaópor

Vajjal megpöttyözzük és kibéleljük egy kapcsos tortaforma alját és oldalát.
A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra.
A tojások sárgáját habosra keverjük 200 g porcukorral, hozzáadjuk az olajat és a langyos vizet. A tojások fehérjét 1 csipet sóval és 50 g porcukorral kemény habbá verjük, majd a liszttel felváltva a tojásos krémbe keverjük. A masszát elfelezzük, az egyik felébe beleszitáljuk a kakaót, és óvatosan összekeverjük.
A tortaforma közepére 2 nagy evőkanál fehér masszát teszünk, annak közepére – és mindig a közepére! – 2 nagy kanál kakaós massza kerül, majd ismét fehér, stb., míg a massza el nem fogy.
Az előmelegített sütőben kb. 55 percig, tűpróbáig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails