2010. április 6., kedd

Pillecukor


Nem nagy ördöngősség és igazán kapós is volt most húsvétkor a vendég gyerekek körében. A recept innen van, de leírom magamnak is, ahogy én készítettem.

Hozzávalók:  kb 15x18 cm-es edényhez
150 g cukor
50 ml víz
1 evőkanál kukoricaszirup (vagy helyette méz)
8 g zselatin + 3 evőkanál víz
csipet só
esetleg: ízesítő aroma és ételfesték
A hempergetéshez:
 porcukor

A keményítőt a 3 ek vízzel vagy én felesben céklalével(vigyázat, ne járjon úgy bárki, mint én! Az savanyúság cékla nem a legjobb, mert kicsit átérződik a fűszer az ecet és egyebek íze. Natúran megfőzött céklalevet használjatok!) :) kikavarom, félre teszem. Majd a cukrot, vizet és mézet(a csipet sót elhagytam a sós céklalé miatt) felfőzöm. Addig még forrni nem kezd, majd leveszem teljes kis lángra és úgy még néhány percig bugyogtatom. Majd egy viszonylag tiszta, sűrű folyadékot kapok. Ezt még melegen a zselatinos keverékhez adom, először csak nagyon keveset-közben gépi habvarővel keverem egy közepes fokozaton. Majd hozzá adagolom a többi szirupot is. Mikor ez meg van, akkor néhány percig a közepes fokozaton keverem a masszát, majd teljes fokozatra kapcsolva addig keverem, még kezd behabosodni, sűrűsödni az egész. akkor jó, mikor már kezd a habvarő szárán felfelé "mászni" a massza. Valami ilyasmi:

A recept szerint 1-1 ek keményítő és porcukor keverékébe kell megforgatni, de az én gyerekeimnek nem ízlett a keményítővel, így maradt a síma porcukorba hempergetés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails