2011. december 4., vasárnap

Egy újabb gluténmentes kenyér

Képet egyenlőre nem tudok csatolni, de hamarosan.:) Megérkezett a LisztNix-es rendelésem és abban volt egy Glutenix márkájú falusi fehér kenyér vagy talán csak falusi kenyér néven futó liszt keverék. Kipróbálásra rendeltem ezt az 50 dkg-os csomagot. És mivel most akció van LisztNixéknél, ajándékba kaptam egy kicsi csomagos fiber HUSK-ot, ami tulajdonképpen egy rost és amellett hogy egészséges, hasznos, a kenyereknek és kelt dolgoknak is egy szép és jó állagot biztosít. Azt hiszem az ára ellenére rendelni fogok belőle, mert a kenyér, ami másodjára sült....mesés lett és az íze bármilyen gluténes fehér kenyérét felül múlja!!! :)
A falusi receptjéhez az eredti recept szerint az egész csomag lisztkeverék kell, de én feleztem és az első egy kis tömör valami lett. Kicsi volt, sűrű, de az ízével nem volt baj. Majd a maradékot összevegyítettem a Glutenix Alfa Mixével és még csaptam bele egy teás kanállal a fiberHusk-ból is. A recept tehát így alakult:

  • 25dkg Glutenix falusi kenyérpor
  • 25dkg Glutenix Alfa Mix
  • 1 teás kanál fiberHUSK
  • 12-15 gr só
  • 2dkg élesztő 
  • 500ml langyos víz
A liszteket összekevertem az adalék anyaggal, sóval majd a langyos vízbe egy csipet cukrot dobtam, elkevertem és belemorzsoltam az élesztőt. Mikor felfutott az élesztő, akkor a lisztkeverékhez adtam és galuskánál picivel hígabb tésztát készítettem, amit alaposan felvertem, dagasztottam, egészen addig még nem kezdett az edény falától elválni.  Akkor kiolajozott formába kanalaztam, olajos kézzel elsimítottam és duplájára kelesztettem langyos helyen. Közben a sütőt 180-200 fokra felmelegítettem és ha kellőképpen megkelt a kenyér, akkor betettem sülni. Kb. 40 perc alatt készre sül. Akkor kiborítjuk a formából, rácsra helyezzük kihűlni és a tetejét megkenjük olajjal, amitől szép fénye lesz és visszapuhul a héja és nem lesz annyira kemény. Igazán finom kenyér ez is és annak ellenére, hogy én az eddig kóstolt kenyereknél mindnek éreztem egy kis kesernyés savanyú ízét a térképnyelvemnek köszönhetően, ennek az ég világon semmi utóízét nem tapasztaltam. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails