2011. december 4., vasárnap

Dunahullám GM módra

Az interneten nagyon sokat kutakodok, keresgélek, néha a lisztérzékenységgel kapcsolatban, néha recepteket, tapasztalatokat keresve. A neten találtam ezt a receptet is, itt. Igazság szerint összevetettem az én búzalisztes verziómmal és igen csak megegyeztek az arányok, így egy az egyben a búzalisztes receptem alapján készítettem el, annyi különbséggel, hogy a sima liszt helyett rizslisztet és kukorica keményítőt használtam. Semmivel nem lett rosszabb, pedig egy adagot le is fagyasztottam és már el is fogyott az is. Annyi talán, hogy a rizsliszt miatt kicsit fújtós, morzsálódósabb a tésztája...talán. :) Tehát akkor az én verzióm:

-1 üveg meggy befőtt, de én barackkal készítettem. Azóta megcsináltam a meggyes változatot is, de az nekem nem jött be, így marad nálunk a barackos dunahullám szelet. :))
-50 dkg Rama 
-30 dkg cukor
-csipet só
-1 zacskó GM vaníliás cukor
-6 tojás
-25 dkg rizsliszt
-10 dkg kukorica keményítő
-1 zacskó GM sütőpor
-2 ek.  Szerencsi kakaópor
-1/2 l tej
-2 zacskó főzős GM vaníliás pudingpor
-20 dkg GM étcsokoládé  

Elkészítés

Krémesre keverünk 25 dkg puha Ramát 25 dkg cukorral, sóval és a vaníliás cukorral. 5-6 ek tejjel, váltakozva beledolgozzuk a tojásokat, majd rászitáljuk a sütőporral elvegyített maradék lisztet. A tészta felét Ramával kikent, 32x38 cm-es tepsibe simítjuk. A maradék tésztába kakaóport, majd 3 ek tejet vegyítünk és a világos tésztára kenjük. Elosztjuk rajta a lecsöpögtetett barack darabokat, majd előmelegített sütőben, 175 °C-on 30-35 percig sütjük és kihűtjük. A pudingport a maradék cukorral és 8 ek tejjel simára keverjük. A maradék tejet lábasban felforraljuk, majd belevegyítjük a feloldott pudingport és kb. 1 percig főzzük. Tálba öntjük és letakarva hűlni hagyjuk. A maradék puha Ramát robotgéppel krémesre keverjük. A kihűlt pudingot átkeverjük, majd evőkanalanként a Ramába dolgozzuk és egyenletesen rásimítjuk a barackos piskóta rétegre. Kb. 3 órára hűtőszekrénybe állítjuk. Közben a csokoládét durvára aprítjuk és forró vízfürdőben megolvasztjuk. Rövid ideig hűlni hagyjuk, végül a sütemény tetejére kenjük, majd villával hullámokat húzunk bele. Ha megszáradt a csoki, felszeleteljük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails