2011. december 4., vasárnap

Gluténmentes kakaós keksz házilag

Oviban szóltak a múlt héten, hogyha tudok, akkor majd idővel vigyek már valami nasit Hannának, mert szokott lenni időnként egy kis keksz nasiban vagy kapnak az étkezéshez és akkor Hannának is tudnak adni a saját diétájának megfelelőt és nem érzi hogy kilóg a sorból. Egyébként is tervbe volt a nasik, kekszek, sütik kipróbálása, mert boltban készen biztos nem fogok 10 dkg kekszet megvenni 4-5-600 ft-ért még ha a gyerekről van szó, akkor sem. Így most hétvégén, hogy végeztem egyéb más munkámmal, neki fogtam a széria gyártásnak. :) Édes rágcsának ez a kakaós keksz készült, kicsi változtatással...na ná, hogy a netről ez is. :) Az AntalVali.com-on  találtam rá, teljesen véletlenül tyoma67 receptjére.


Hozzávalók:
  • 1 bögre kukorica liszt
  • 0,5 bögre hajdina liszt
  • 0,5 bögre kukorica keményítő
  • 0,5 bögre burgonya keményítő
  • 1 cs. sütőpor vagy szódabikarbóna
  • 0,5 bögre xilit (vagy méz)
  • 4 csapott evőkanál valódi (nem instant!) kakaópor
  • 1 tojás (elhagyható)
  • 25dkg vaj
  • csipet só
A száraz árut (liszt, keményítő, sütőpor, kakaó és só) összekeverjük egy tálban, rálocsoljuk a megolvasztott vajat. Kicsit összekeverjük, végül hozzáadjuk villával felvert tojást. A tészta akkor lesz jó, ha a keménysége egy linzertésztáéhoz hasonlít a legjobban. Fél órára hűttőbe tesszük (de akár fagyasztani is lehet a massza felét). Megtöltjük a  keksznyomó formát és a motívumokat nem túl szorosan nyomkodjuk egymás mellé.170 C fokos sütőben 5-7 perc alatt készre sülnek. A kilapátolásnál nagyon vigyázzunk mert törékenyek amíg ki nem hűlnek. Csorgathatunk rá olvasztott csokit vagy saját készítésű csoki mázat is.


Én mézet használtam, de meglehetősen keserűnek találtam a tésztát, így adtam még hozzá kb. 10 dkg porcukrot, amit belegyúrtam. Pihentettem hűtőben is, de utána újra kellett gyúrnom a tésztát, mert annyira megkeményedett, hogy töredezett nagyon. És még valami. A keksz kinyomó bármelyik 100-as boltban megkapható kb. 1000 ft-os áron, de nagyon hálás dolog. Szerencsére nekem ez már régről volt a készletben. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm az üzeneted, hamarosan olvasható lesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails